Iniekcja z pozyskanego od pacjenta osocza bogatopłytkowego (PRP)

Osocze bogatopłytkowe w systemie ACP® (Autologous Conditioned Plasma - Kondycjonowane Osocze Autologiczne)

System Arthrex ACP® jest najbardziej zaawansowanym w Polsce systemem pozyskiwania najwyższej jakości osocza bogatopłytkowego (PRP), z wykorzystaniem systemu 2 zintegrowanych strzykawek w zamkniętym układzie, bez konieczności stosowania aktywatorów chemicznych i antykoagulantów. Procedura zapewnia osiągnięcie najwyższego (niemal 250%) stężenia czynników wzrostu w miejscu prowadzonej terapii.

Wskazania ortopedyczne
• łagodna lub umiarkowana choroba zwyrodnieniowa stawów w I – III stopniu zaawansowania, objawiająca się bólem i poranną sztywnością stawów, powysiłkowymi dolegliwościami bólowymi wynikającymi z uszkodzenia i zużycia chrząstki stawowej.
• urazy sportowe, wynikające z przeciążenia więzadeł, ścięgien i mięśni.
• wybrane uszkodzenia pierścienia rotatorów barku
• wspomaganie gojenia po zabiegach rekonstrukcji więzadłowych oraz w wybranych uszkodzeniach łąkotek.

Terapia ACP jak to działa
Na proces gojenia stanów zapalnych tkanek lub gojenia urazów składa się szereg czynników, które w sposób precyzyjny i złożony uruchamiają ciąg procesów zachodzących wewnątrz organizmu. Kluczową rolę w tych procesach odgrywają trombocyty (płytki krwi). Inicjacja odbudowy uszkodzonych tkanek i zahamowanie procesu zapalnego powstaje poprzez uwalnianie w miejscu urazu czynników wzrostu, stymulację proliferacji komórek mezenchymalnych i fibroblastów. Zrozumienie tych procesów stało się podstawą do opracowania terapii ACP Dzięki wysokiemu stężeniu czynników wzrostu, ACP wspomaga procesy samoleczenia organizmu.

Przygotowanie do zabiegu Arthrex ACP – PRP
Nie istnieją specjalne ograniczenia dotyczące okresu przed zabiegiem. Istotną rzeczą jest dobre nawodnienie organizmu. W przypadku stosowania leków przeciwzakrzepowych i przeciwzapalnych wskazane jest poinformowanie o tym lekarza w trakcie spotkania konsultacyjnego.

Image placeholder
Przebieg terapii:

1. Pobranie krwi żylnej od pacjenta
2. Procedura sterylnej separacji w której oddziela się i poddaje koncentracji cenne substancje autologiczne
3. Podanie w formie iniekcji pozyskanej substancji do zajętej procesem chorobowym okolicy

Zalety zabiegu

1. Ambulatoryjny tryb procedury
2. Krótki czas trwania zabiegu – około 30 minut
3. W terapii zastosowanie wyłącznie biologicznych substancji pacjenta
4. Badania nad terapią ACP nie wykazały działań niepożądanych

Przeciwwskazania do zabiegu:

• choroby krwi